NEWSLETTER - PRACA NA E-MAIL
ZMIEŃ USTAWIENIA / WYPISZ SIĘ

Czym zajmuje się pozycjoner?

Czym zajmuje się pozycjoner?

Dbanie o to, aby strona internetowa znajdowała się na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania, jest jednym z obowiązków dobrego pozycjonera. Czym jeszcze zajmuje się ten specjalista?


Kiedy spytać speca od SEO, czym dokładnie zajmuje się w swojej pracy, można uzyskać różne informacje. Ponadto wiele osób, które nie pracują w tej branży, nie zdaje sobie sprawy z obowiązków, które taka osoba powinna wykonywać. No, może poza tym, że ktoś taki powinien wiedzieć, jak pozycjonować strony. Co zatem dokładnie należy do obowiązków specjalisty od pozycjonowania stron?


Czym zajmuje się pozycjoner?


Okazuje się, że z punktu widzenia obecności strony internetowej, pozycjoner pełni bardzo ważną funkcję. Jego zadaniem jest chociażby analizowanie działań konkurencji. Taka osoba musi badać zachowania najbliższych konkurentów firmy, sposoby, w jaki pozyskują oni linki do swojej strony oraz jakie tworzą treści. Niekiedy pozyskanie takich danych wymaga od pozycjonera wiele wysiłku, bowiem nikt nie udostępnia takich informacji bezpośrednio na stronie głównej.


Aby móc skutecznie wypromować stronę internetową, niezbędne są słowa kluczowe. Dlatego zadaniem pozycjonera jest również dobranie takich haseł, które sprawią, że promowanie strony internetowej w oparciu o nie zakończy się sukcesem. Inną kwestą jest jeszcze to, że słowa kluczowe powinny być konkurencyjne, co oznacza, że pozycjoner nie może optymalizować strony w oparciu o pierwsze lepsze hasła, ponieważ wtedy nie będą one odpowiadały na potrzeby internautów.


Optymalizacja strony internetowej jest kolejnym, właściwie jednym z bardziej istotnych, zadaniem. Czynności, które wykonuje pozycjoner w związku z optymalizacją witryny, zawsze zależą od jej rozmiarów, ale również od umiejętności samego specjalisty. W skrócie, polega ona na przedstawieniu wytycznych oraz wskazówek dla programistów oraz webmasterów, którzy są odpowiedzialni za prowadzenie danej strony, albo samodzielne wprowadzenie tychże zmian. Tutaj trzeba również zauważyć, że nie jest to czynność jednorazowa. Takich ulepszeń dokonuje się regularnie.


Audyt SEO


Aby wiedzieć dokładnie, jakie zmiany są niezbędne dla poprawienia pozycji strony internetowej w wyszukiwarkach, niezbędne jest, aby pozycjoner przeprowadził audyt strony internetowej. Na podstawie jego wyników, zarówno osoby zajmujące się techniczną stroną obsługi witryny, ale również ci, którzy zajmują się tworzeniem na nią treści. Wszystkie wskazówki mają na celu poprawienie wydajności i zwiększenie efektów pracy nad stroną. Doskonałym przykładem obrazującym to co powinno się znajdować w dokumencie audytu SEO jest ten artykuł https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/217/audyt-seo-optymalizacja-strony-od-a-do-z .

Jednym z ważniejszych elementów audytu seo jest odpowiednie przygotowanie takiego portalu ze względu na wyszukiwanie w Google, co oznacza, że strona ma być przyjazna nie tylko dla użytkowników, ale także robotów indeksujących. Jest to również zadanie pozycjonera, który na podstawie takich narzędzi, jak Google Analytics, ma dostęp do danych na temat tego, czy dotychczasowe działania przynoszą efekty.

Zobacz inne porady dla pracowników

Komentarze

(brak komentarzy)
Redakcja Praca-czechowice.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.

PRACA W MIASTACH
Wszelkie prawa zastrzeżone. MediaBielsko.pl © 2007-2017